• Categories

  • Top Rated

Raamhanger


Op woensdagmiddag knutsel ik altijd met kinderen bij een buurthuis in mijn woonplaats. Over twee weken gaan we raamhangers maken. Aangezien het mijn idee was, heb ik de knutsel voorbereid. Omdat ons thema deze maand winter is, heb ik een vogelhuisje met vogel gemaakt. Ik wilde het niet in saaie bruinige kleuren maken. Omdat het de kinderen en mezelf ook aan moet spreken, heb ik toch wat vrolijke kleuren gebruikt. Het is heel simpel te maken.

Gereedschap en materialen:

  • Doorzichtige sheet (wordt gebruikt voor overheadprojector)
  • Gekleurd papier
  • Gekleurd karton
  • Schaar
  • Lijm
  • Potlood
  • Gras en takjes
  • Watten

Werkwijze:
Stap 1:
Teken de vorm van een vogelhuisje op stevig karton (2x).
Je kunt de vorm van het dak en het huisje op twee verschillende kleuren tekenen, voor de variatie.

Stap 2:
Knip de vormen uit.

Stap 3:
Plak het vogelhuisje op de transparante sheet. Let op!: De sheet gaat tussen de beide kartonnetjes.

Stap4:
Teken vormen waarmee je het huisje wilt versieren. Bijvoorbeeld: een vogeltje en wat planten.

Stap 5:
Knip de vormen uit.

Stap 6:
Plak de vormen waar je ze op het huisje wilt hebben.

Stap 7:
Als je de versiering bijna af hebt kun je het huisje nog een beetje 3D te maken door er bijvoorbeeld gras, takjes en watten op te plakken.

Carla

Leave a Reply

