• Categories

  • Top Rated

IK-TAS


Titel: IK-TAS

Intro:Hoi allemaal,

In oktober heb ik een tas gedecoreerd voor mijn moeders school. Deze tas wordt gebruikt om het zelfvertrouwen van de kinderen te verhogen. Zij nemen de tas mee naar huis en doen daar wat spulletjes in die ze echt bij hun vinden horen. Die tas nemen ze weer naar school en vertellen dan tijdens de les waarom ze die spullen bij hun vinden passen. Ik vond dit een heel leuk project om te maken en wil de foto’s graag met jullie delen. De voorkant is een panter en de achterkant is een papegaai.

Gereedschap en materialen:
* Allerlei kleuren vilt
* Andere stofjes (bijvoorbeeld een dierenprint)
* Stickers (Vlinders, lieveheersbeestjes en letters)
* Naaimachine
* Naald en garen
* Ogen (voor op knuffelbeesten)
* Hawaiiaanse nepbloemen

Werkwijze:

Stap 1:
Zoek inspiratiemateriaal op. In mijn geval ben ik gaan zoeken naar tropische dieren bij Google afbeeldingen.

Stap 2:
Brainstorm en teken je ontwerp.

Stap 3:
Stik de grootste stukken vast met de naaimachine (bijvoorbeeld het gras).
Maak eerst de losse dieren en stik ze als laatste op de tas (hangt van de dikte af of dit kan met de naaimachine).
Doe als laatste de stickers opplakken. Stik deze wel vast met een klein steekje zodat het kan blijven zitten.

Stap 4:
Eventueel kun je de tas waterdicht maken met speciale lak om kleding waterdicht te maken.

Groet Carla

Leave a Reply

